Pojęcie recepcji
Recepcja - najważniejszy węzeł informacyjno-operacyjny każdego hotelu.Poprzez recepcję następuje zakwaterowanie i wykwaterowanie grupy,tu zakupuje się dodatkowe usługi świadczone przez hotel,deponuje klucze,tu też znajduje się sejf depozytowy.
![]() |
recepcja |
Wyposażenie recepcji w środki techniczne
Głównym
elementem wyposażenia recepcji jest lada recepcyjna , która stanowi
pomocniczy element meblowy, powszechnie stosowany przy obsłudze gości.
Powinna być ona tak zaplanowana, by wszystkie elementy pomocnicze, niezbędne
do sprawnego i pełnego obsłużenia gości, były w zasięgu ręki lub wzroku. Od
strony wewnętrznej powinna być sprawnie działającym układem, za pomocą
którego recepcjonista bezbłędnie przyjmuje i obsługuje gości. Jest to miejsce
pracy jednego lub kilku recepcjonistów – liczba zależy od wielkości hotelu.
Długość lady recepcyjnej jest różna, dostosowana do liczby recepcjonistów.
Jeśli recepcję obsługuje jedna osoba, długość lady powinna wynosić co
najmniej 250 cm, natomiast przy obsłudze wieloosobowej – 150 cm na jedno
stanowisko pracy. Pozostałe zalecane wymiary dotyczą:
• wysokości
blatu roboczego – 72–80 cm,
• wysokości
pulpitu dla obsługi gości – 110–120 cm,
• wysokości
pulpitu umożliwiającego obsługę gości niepełnosprawnych – do 90 cm, z
podjazdem o wysokości minimum 67 cm,
• wysokości półki odkładczej (od strony
holu) – 60–70 cm,
• szerokości pulpitu
dla gościa – 20–40 cm,
• szerokości półki odkładczej – 12–40 cm,
• szerokości lady recepcyjnej – 60–90 cm.
Lada recepcyjna może być jednym elementem
meblowym lub składać się z kilku segmentów. Wykonana jest z różnych
materiałów, np. drewna, kamienia, imitacji kamienia, tworzywa sztucznego.
Powierzchnia lady powinna być trwała, łatwa do utrzymania czystości, sprawiać
wrażenie „ciepłej”, w kolorach dobranych do wystroju holu, spełniać wymagania
estetyczne wynikające z koncepcji wnętrza. Od strony funkcjonalnej powinna
być meblem dostosowanym do warunków ergonomicznych i antropometrycznych,
które wynikają z charakteru pracy recepcjonisty i obsługi gości.
Źródła:www.googlegrafika.pl
opracowanie własne
|
Lada recepcyjna to serce firmy. Warto w nie zainwestować.
OdpowiedzUsuń