poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Recepcja

Pojęcie recepcji
Recepcja - najważniejszy węzeł informacyjno-operacyjny każdego hotelu.Poprzez recepcję następuje zakwaterowanie i wykwaterowanie grupy,tu zakupuje się dodatkowe usługi świadczone przez hotel,deponuje klucze,tu też znajduje się sejf depozytowy.
recepcja
Wyposażenie recepcji w środki techniczne 
Głównym elementem wyposażenia recepcji jest lada recepcyjna , która stanowi pomocniczy element meblowy, powszechnie stosowany przy obsłudze gości. Powinna być ona tak zaplanowana, by wszystkie elementy pomocnicze, niezbędne do sprawnego i pełnego obsłużenia gości, były w zasięgu ręki lub wzroku. Od strony wewnętrznej powinna być sprawnie działającym układem, za pomocą którego recepcjonista bezbłędnie przyjmuje i obsługuje gości. Jest to miejsce pracy jednego lub kilku recepcjonistów – liczba zależy od wielkości hotelu. Długość lady recepcyjnej jest różna, dostosowana do liczby recepcjonistów. Jeśli recepcję obsługuje jedna osoba, długość lady powinna wynosić co najmniej 250 cm, natomiast przy obsłudze wieloosobowej – 150 cm na jedno stanowisko pracy. Pozostałe zalecane wymiary dotyczą:
• wysokości blatu roboczego – 72–80 cm,
• wysokości pulpitu dla obsługi gości – 110–120 cm,
• wysokości pulpitu umożliwiającego obsługę gości niepełnosprawnych – do 90 cm, z podjazdem o wysokości minimum 67 cm,
 • wysokości półki odkładczej (od strony holu) – 60–70 cm,
• szerokości pulpitu dla gościa – 20–40 cm, 
• szerokości półki odkładczej – 12–40 cm,
 • szerokości lady recepcyjnej – 60–90 cm.
 Lada recepcyjna może być jednym elementem meblowym lub składać się z kilku segmentów. Wykonana jest z różnych materiałów, np. drewna, kamienia, imitacji kamienia, tworzywa sztucznego. Powierzchnia lady powinna być trwała, łatwa do utrzymania czystości, sprawiać wrażenie „ciepłej”, w kolorach dobranych do wystroju holu, spełniać wymagania estetyczne wynikające z koncepcji wnętrza. Od strony funkcjonalnej powinna być meblem dostosowanym do warunków ergonomicznych i antropometrycznych, które wynikają z charakteru pracy recepcjonisty i obsługi gości.



Źródła:www.googlegrafika.pl
          opracowanie własne 

1 komentarz: