T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji
Praca w hotelu polega przede wszystkim na świadczeniu usług przez ludzi
dla ludzi. Recepcja, określana często jako „serce” hotelu, jest miejscem pierwszego
kontaktu z gościem. Jest głównym punktem koordynacji i dyspozycji
w hotelu. Tu gość załatwia wszelkie formalności związane z pobytem, tu kieruje
prośby, podziękowania i uwagi. Tu również rozlicza się za pobyt. Recepcja jest
skoordynowanym zespołem osób związanych z bezpośrednią obsługą gości
i reprezentuje ona pod względem organizacyjnym, poziomu usług i estetyki oraz
kultury technicznej obiekt hotelarski na zewnątrz.
Przed pracownikami recepcji stawia się ogromne wymagania, gdyż tylko zadowolony
gość ponownie skorzysta z usług danego hotelu. Odpowiednio przygotowany,
profesjonalny personel recepcyjny, który potrafi sprostać potrzebom
i oczekiwaniom gości, dbając jednocześnie o interesy i wizerunek hotelu, stanowi
zatem podstawę funkcjonowania każdego obiektu hotelarskiego.Jak stwierdził Andrzej Sapkowski:
„Nigdy nie ma drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na gościu”.
Źródło: www.googlegrafika.pl
www.google.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz